Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Δάσκαλε που δίδασκες .....


Μας πήρανε χαμπάρι. Έτσι είναι, φίλτατε Στουρνάρα. Από μικρό κι από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια. Αλλά αυτά παθαίνει όποιος αφήνει αυτόν τον δαίμονα, τον Κέινς, να αλωνίζει ανενόχλητος στα βιβλία του Λυκείου και να καταστρέφει τα μυαλά των μαθητών. Νομίζω ότι πρέπει επειγόντως οι γκουρού της τρόικας να βάλουν ένα χεράκι να αλλάξουν επιτέλους τα βιβλία και οι θεωρίες και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα των μνημονίων. Γιατί πολιτική δεν βλέπω να αλλάζουν με τίποτα. Βέβαια η χειρουργική αυτή επέμβαση (καλά, ντε, "εκσυγχρονισμός") έπρεπε να είχε γίνει από παλιά, αλλά δεν πειράζει. Κάλλιο αργά, παρά αργότερα ...

Γιώργος Δουράκης
Τμήμα Πολιτικών Επιστημών


Επιστολή 17χρονου σε Στουρνάρα: Άλλα μας διδάσκουν στο σχολείο και άλλα εφαρμόζετε!


Στη γωνία στρίμωξε τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα ένας μαθητής της Γ 'Λυκείου από τα Χανιά, ο οποίος του έστειλε γράμμα με το οποίο ρωτάει τον υπουργό για ποιο λόγο δεν εφαρμόζονται στην πράξη αυτά τα οποία διδάσκεται στο σχολείο του από το βιβλίο των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ σε ό, τι έχει να κάνει με τα μέτρα αντιμετώπισης της ύφεσης!
Ο 17χρονος Αλέξανδρος είναι μαθητής στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων και σε λίγο καιρό ετοιμάζεται να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα από τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστεί είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ.
Σε μια παράγραφο, στην τελευταία σελίδα της εξεταστέας ύλης που διδάσκεται στα σχολεία αναφέρεται ότι όταν υπάρχει ύφεση στην οικονομία το κράτος θα πρέπει να στοχεύσει σε ελλειμματικό προϋπολογισμό και αύξηση των δαπανών ώστε να αυξηθεί το εισόδημα και να δοθεί ώθηση στην οικονομία για να βγει από την ύφεση. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι «αν η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και η ανεργία είναι αυξημένη, τότε ο προϋπολογισμός πρέπει να είναι ελλειμματικός γιατί η διαρροή δαπάνης που γίνεται με την επιβολή του φόρου και που τείνει να μειώσει το εθνικό εισόδημα πρέπει να αντισταθμιστεί με τη δημιουργία μεγαλύτερης δαπάνης από το κράτος μέσω των δημοσίων δαπανών, ώστε το εισόδημα να αυξηθεί και να αποφευχθεί όσο γίνεται η ύφεση ». Έτσι, ο μαθητής διερωτάται γιατί αυτό που του μαθαίνουν στο σχολείο οι καθηγητές και το οποίο παρουσιάζεται ως σωστό, δεν εφαρμόζεται στην πραγματικότητα.
Στο γράμμα, ο 17χρονος μαθητής ρωτά τον κ. Στουρνάρα: «Τι κάνετε κύριε υπουργέ? Το ακριβώς αντίθετο. Αυξάνετε τη φορολογία στις ασθενείς οικονομικά και κοινωνικά τάξεις, το εισόδημα ολοένα και περισσότερο μειώνεται, χωρίς αυτά να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα, εκτός από το να βυθιζόμαστε περισσότερο στην ύφεση ».
»Καταστρέφετε τα όνειρα των νέων (όπως και τα δικά μου στην παρούσα φάση), εξαναγκάζοντάς τους να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό για ένα καλύτερο μέλλον»
Και τελειώνει το γράμμα του ρωτώντας τον υπουργό: «Αν μπει ερώτηση στις πανελλήνιες για το τι πολιτική εφαρμόζουμε σε περιόδους ύφεσης, εγώ τι να γράψω ότι είναι το σωστό? Πρέπει να έχουμε πλεονασματικό προϋπολογισμό με αύξηση φόρων και μείωση δαπανών, όπως επιδιώκετε εσείς ή ελλειμματικό, δηλαδή αυτό που εννοεί το βιβλίο ότι πρέπει να αυξηθούν οι δαπάνες και το εισόδημα για να βγούμε από την ύφεση? ».

http://www.eklogika.gr/news/14107

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μας το εστειλε ο ΜΙΜΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: