Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ




Θεολογικά και Θρησκευτικά ρεύματα στη Θεσσαλονίκη. 
Από τον α’ ως τον κ’ μ.Χ. αιώνα
Τετάρτη 7-9 μ.μ., Kέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης,
Μέγαρο Μπίλλη, Πλατεία Ιπποδρομίου

Υπεύθυνος ενότητας:
Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Καθηγητής Παλαιάς και Βιβλικής Εβραϊκής Γλώσσας,
Κοσμήτορας Θεολογικής Α.Π.Θ.
mkon@theo.auth.gr
Στόχος των μαθημάτων του κύκλου είναι η γνώση της πολύπλευρης πνευματικής πορείας της Θεσσαλονίκης, η οποία έχει να επιδείξει έναν πολιτισμό ανεκτικότητας και ανοιχτότητας που κατέστησε την πόλη από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της μια χοάνη, όπου εκρηκτικά κυοφορούν εν μέσω ωδίνων και οδυνών και μεστώνουν κοινωνικά αιτήματα, επαναστατικά κινήματα, εμφύλιοι σπαραγμοί, αλλά και αναγεννητικές τάσεις, ρωμαλέα θεολογία, άνθηση πολυμερούς πολιτισμού.
Από την εποχή που ο απόστολος Παύλος γράφει τις δύο προς Θεσσαλονικείς Επιστολές του ως την εποχή που οι δυο αδελφοί Κύριλλος και Μεθόδιος θα ξεκινήσουν από αυτήν την πόλη την ιεραποστολική και πολιτιστική τους προσπάθεια προς τους Σλάβους, και ως την εποχή που ο αρχιεπίσκοπος της πόλης Γρηγόριος Παλαμάς αναπτύσσει τη ρωμαλέα θεολογία του, η Θεσσαλονίκη θα καταστεί σημείο αναφοράς της χριστιανικής και της ορθόδοξης Θεολογίας. Παράλληλα η ραβινική θεολογία και λίγο αργότερα η ανάπτυξη του ιουδαϊκού μυστικισμού με τη μελέτη της «Καβάλα» θα εξαπλώσουν τη φήμη της πόλης ως «Μητέρας του Ισραήλ» σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ η δημιουργία στη Θεσσαλονίκη της ιδιότυπης κοινότητας των εβραιομουσουλμάνων «Ντονμέ» θα προσθέσει άλλη μια ψηφίδα στο πολύχρωμο μωσαϊκό της πόλης.
Θεολογικά και Θρησκευτικά ρεύματα στη Θεσσαλονίκη.
Από τον α’ ως τον κ’ μ.Χ. αιώνα
Τετάρτη 7-9 μ.μ., Kέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης,
Μέγαρο Μπίλλη, Πλατεία Ιπποδρομίου
Υπεύθυνος ενότητας:
Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Καθηγητής Παλαιάς και Βιβλικής Εβραϊκής Γλώσσας,
Κοσμήτορας Θεολογικής Α.Π.Θ.
mkon@theo.auth.gr
Στόχος των μαθημάτων του κύκλου είναι η γνώση της πολύπλευρης πνευματικής πορείας της Θεσσαλονίκης, η οποία έχει να επιδείξει έναν πολιτισμό ανεκτικότητας και ανοιχτότητας που κατέστησε την πόλη από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της μια χοάνη, όπου εκρηκτικά κυοφορούν εν μέσω ωδίνων και οδυνών και μεστώνουν κοινωνικά αιτήματα, επαναστατικά κινήματα, εμφύλιοι σπαραγμοί, αλλά και αναγεννητικές τάσεις, ρωμαλέα θεολογία, άνθηση πολυμερούς πολιτισμού.
Από την εποχή που ο απόστολος Παύλος γράφει τις δύο προς Θεσσαλονικείς Επιστολές του ως την εποχή που οι δυο αδελφοί Κύριλλος και Μεθόδιος θα ξεκινήσουν από αυτήν την πόλη την ιεραποστολική και πολιτιστική τους προσπάθεια προς τους Σλάβους, και ως την εποχή που ο αρχιεπίσκοπος της πόλης Γρηγόριος Παλαμάς αναπτύσσει τη ρωμαλέα θεολογία του, η Θεσσαλονίκη θα καταστεί σημείο αναφοράς της χριστιανικής και της ορθόδοξης Θεολογίας. Παράλληλα η ραβινική θεολογία και λίγο αργότερα η ανάπτυξη του ιουδαϊκού μυστικισμού με τη μελέτη της «Καβάλα» θα εξαπλώσουν τη φήμη της πόλης ως «Μητέρας του Ισραήλ» σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ η δημιουργία στη Θεσσαλονίκη της ιδιότυπης κοινότητας των εβραιομουσουλμάνων «Ντονμέ» θα προσθέσει άλλη μια ψηφίδα στο πολύχρωμο μωσαϊκό της πόλης.
Το βρήκαμε ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: