Από τα πρακτικά της Δευτέρας 30 Οκτωβρίου 2017
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Αμέσως τώρα προχωρούμε στη συζήτηση της
πέμπτης με αριθμό 150/24-10-2017 επίκαιρης ερώτησης πρώτου κύκλου του Βουλευτή
Α΄ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Ιωάννη Δελή προς τον
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την κάλυψη κενών σε
εκπαιδευτικούς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Κύριε Δελή, έχετε τον λόγο για
δύο λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, πάνε δύο μήνες
που άνοιξαν τα σχολεία, δημοτικά και νηπιαγωγεία, μπαίνει ο Νοέμβρης σιγά -
σιγά και ακόμα εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών. Μιλάμε,
βέβαια, για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, αφού και η Κυβέρνησή σας συνεχίζει την
πολιτική της αδιοριστίας, κοροϊδεύοντας και ταλαιπωρώντας κάθε χρόνο χιλιάδες
εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Διότι, αν κανείς συγκρίνει τον
συνολικό αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση την
περσινή χρονιά, που ξεπέρασαν τις δεκατέσσερις χιλιάδες, με τον συνολικό αριθμό
των φετινών προσλήψεων, που είναι λίγο παραπάνω από τις δέκα χιλιάδες, όταν
κατατέθηκε η ερώτηση -να τις βάλουμε δώδεκα χιλιάδες, γιατί εν τω μεταξύ
μεσολάβησαν και άλλες προσλήψεις- αλλά συνυπολογίζοντας πλέον και τις φετινές
συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, τότε αποδεικνύεται ότι τα κενά σε
εκπαιδευτικούς ξεπερνούν τις δύο χιλιάδες αυτή τη στιγμή.
Βέβαια, αυτοί οι αριθμοί είναι
οι επίσημοι αριθμοί του Υπουργείου, με βάση δηλαδή το πώς αυτό υπολογίζει -πώς
«μαγειρεύει» καλύτερα- το ίδιο το Υπουργείο τα εκπαιδευτικά κενά, γιατί ασφαλώς
τα πραγματικά κενά σε εκπαιδευτικούς είναι κατά πολύ μεγαλύτερα, αν ιδωθούν με
βάση τις σημερινές σύγχρονες πραγματικές ανάγκες λειτουργίας των σχολείων, που
αποτελούν βέβαια και διεκδικήσεις του Κινήματος, όπως παραδείγματος χάρη, για
σχολικά τμήματα των είκοσι μαθητών ανά τμήμα και όχι των εικοσιπέντε, είκοσι
οκτώ ή τριάντα που είναι σήμερα και για δεκαπέντε παιδιά στις πρώτες τάξεις του
σχολείου.
Παρ’ όλα αυτά η Κυβέρνησή σας
και το Υπουργείο Παιδείας επιμένει, κόντρα στην πραγματικότητα, να
προπαγανδίζει μία ειδυλλιακή εικόνα για τα σχολεία στα οποία επανέφερε -δήθεν-
την κανονικότητα. Όμως, αυτά τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, ακόμα και σήμερα
που μιλάμε, τινάζουν στον αέρα όλο τον επικοινωνιακό παραμύθι της Κυβέρνησης
περί επανόδου της κανονικότητας στα σχολεία. Δεν υπάρχει καμιά κανονικότητα,
κύριε Υπουργέ, στα σχολεία όταν λείπουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, για να μη
μιλήσουμε βέβαια και για τα οικονομικά των σχολείων που βρίσκονται σε τραγική
κατάσταση, για να μη μιλήσουμε και για τα κτιριακά προβλήματα και για τις
υπόλοιπες πληγές της εκπαίδευσης.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει
προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Ωραία, η ουσία της ερώτησής σας έγινε
κατανοητή.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Κοντολογίς, κύριε Πρόεδρε, ρωτάμε τον κύριο Υπουργό ποιος
είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την άμεση κάλυψη αυτών των εκπαιδευτικών
κενών και ποια μέτρα θα πάρετε ώστε να λειτουργήσουν κανονικά, επιτέλους, τα
ολοήμερα δημοτικά, νηπιαγωγεία, να έχουν όσα παιδιά χρειάζονται τον
εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης, να λειτουργήσουν οι απαραίτητες τάξεις
υποδοχής και να καλυφθούν όλες οι ώρες των μαθημάτων ειδικοτήτων από τους
αντίστοιχους εκπαιδευτικούς.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Ευχαριστούμε.
Τον λόγο έχει ο κύριος
Υπουργός.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Δελή, σίγουρα η εικόνα
δεν είναι ειδυλλιακή -ποτέ δεν το είπαμε αυτό εμείς-, σίγουρα όμως είναι μια
εικόνα ριζικά διαφοροποιημένη από το παρελθόν και ριζικά βελτιωμένη. Είναι μία
εικόνα -το θέλετε, δεν το θέλετε- που δείχνει ότι η κανονικότητα στην
εκπαίδευση αρχίζει να γίνεται καθεστώς.
Δεύτερον, για κάτι που
προφανώς δεν έχετε εσείς ευθύνη, αλλά οι συνεργάτες σας, είναι για το ότι κάπου
δεν σας βγαίνουν τα νούμερα. Είπατε ότι έχουν γίνει δέκα χιλιάδες διορισμοί,
όταν υποβλήθηκε η ερώτηση, είπατε «άντε ας πούμε δώδεκα χιλιάδες μέχρι σήμερα».
Λέτε ότι υπάρχουν και τέσσερις χιλιάδες κενά, σωστά;
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Συνολικά.
Δεν είναι μόνο για την πρωτοβάθμια, είναι για τη γενική εκπαίδευση.
Θέλω να σας πληροφορήσω ότι
κάναμε δεκαεπτάμισι χιλιάδες διορισμούς μέχρι και προχθές. Το δεκαεπτάμισι
χιλιάδες είναι πολύ περισσότερο από όποια πρόσθεση και αν κάνετε, με τον
οποιονδήποτε τρόπο και να την κάνετε. Γιατί τώρα το λέω αυτό; Το λέω γιατί
παραπονείστε για πράγματα τα οποία δεν ισχύουν. Θέλετε να έρθετε στο γραφείο
μου να σας ενημερώσω για χιλιάδες προβλήματα που έχουμε στην εκπαίδευση και να
παραπονείστε γι’ αυτά; Δεν έχετε λόγο να παραπονείστε για πράγματα που η
ελληνική κοινωνία τα έχει κατακτήσει. Τυχαίνει να τα έχει κατακτήσει με τη δική
μας Κυβέρνηση, τι να κάνουμε όμως; Αυτό ας το χαρούμε όλοι, ας μην είμαστε
μίζεροι επ’ αυτού.
Ένα δεύτερο θέμα είναι το εξής
και θα ήθελα εδώ και την απάντησή σας: Είπατε «με τους λογαριασμούς του
Υπουργείου». Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι το Υπουργείο έχει έναν μηχανισμό με τον
οποίο οι Διευθυντές των σχολείων στέλνουν στοιχεία μέσω του ηλεκτρονικού
συστήματος «My school» και στέλνουν επίσης, στοιχεία στους Διευθυντές
Εκπαίδευσης, οι οποίοι στέλνουν στοιχεία στους Περιφερειακούς Διευθυντές, οι
οποίοι στέλνουν στοιχεία στο Υπουργείο. Όταν το Υπουργείο διαπιστώσει ότι κάτι
δεν πάει καλά ανάμεσα στο ηλεκτρονικό σύστημα και αυτά που έρχονται, δεν μπορεί
γενικά να διορίζει. Πρέπει να ελέγξουμε. Τα δημοσιονομικά μας δεν είναι καλά.
Επίσης, δεν θέλουμε να υπάρχουν πλεονάζουσες ώρες από εκπαιδευτικούς, κάτι που
η τοπική κοινωνία το σχολιάζει.
Ερώτημα λοιπόν: θέλετε από
κοινού να δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε αυτές τις παθογένειες; Θέλω να ξέρετε
ότι σήμερα, δυστυχώς, αναγκάστηκα να προχωρήσω σε προκαταρκτική εξέταση σε
Διευθυντές σχολείων που έχουμε βάσιμες υποψίες ότι μας στέλνουν λάθος στοιχεία.
Όσον αφορά το αν αυτό θα οδηγήσει σε ΕΔΕ ή εάν θα οδηγήσει σε πειθαρχικό, θα
σας πω ότι θα το πάμε εκεί όπου θα οδηγήσει η προκαταρκτική εξέταση. Όμως είναι
σεβασμός των δημόσιων λειτουργών προς την πολιτεία το να ανταποκρίνονται στην
πραγματικότητα που ισχύει στο σχολείο τους.
Και κάτι τελευταίο: Επειδή και
το κόμμα σας και εσείς έχετε τεράστια εμπειρία από τα θέματα της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης, θέλετε πάλι από κοινού να δούμε τις ευθύνες της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης για τη συντήρηση των σχολικών κτηρίων; Διότι η Τοπική
Αυτοδιοίκηση πρέπει και αυτή να μάθει ποιος είναι ο προγραμματισμός.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Μάλιστα. Τα υπόλοιπα στη δευτερολογία σας,
κύριε Υπουργέ.
Κύριε Δελή, έχετε τον λόγο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):
Εντάξει, κύριε Πρόεδρε.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι κάνατε εσκεμμένα μια παρανόηση.
Η ερώτησή μας αφορά την
πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο τίτλος της ερώτησης είναι «Κενά εκπαιδευτικών στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση». Στην πρωτοβάθμια, λοιπόν, εκπαίδευση μέχρι στιγμής οι
διορισμοί αναπληρωτών ή οι προσλήψεις που έχουν γίνει δεν έχουν ξεπεράσει τις
δώδεκα χιλιάδες, όταν πέρυσι ήταν στο τέλος της χρονιάς δεκατέσσερις χιλιάδες.
Αυτή τη σύγκριση κάνουμε, όχι γενικά για την εκπαίδευση, αλλά ειδικά για την
πρωτοβάθμια.
Συνεπώς, τα εκπαιδευτικά κενά
των δύο χιλιάδων είναι υπαρκτά. Και είναι υπαρκτά όχι επειδή το λέμε εμείς,
κύριε Υπουργέ, αλλά επειδή το ζουν εκατοντάδες, χιλιάδες σχολεία σε όλη την
Ελλάδα.
Σχετικά με αυτά που είπατε για
τα δημοσιονομικά της χώρας και που το επαναλαμβάνετε ως Κυβέρνηση με κάθε
ευκαιρία, όταν πρόκειται βεβαίως για τις κοινωνικές ανάγκες και πιο
συγκεκριμένα για την εκπαίδευση ή για την υγεία, θα ήθελα να πω ότι αυτά τα
δημοσιονομικά προβλήματα ωστόσο δεν σας εμποδίζουν, για παράδειγμα, να δίνετε
δισεκατομμύρια -εννοώ η Κυβέρνησή σας- στο ΝΑΤΟ για εξοπλισμούς.
Σχετικά τώρα με τις ευθύνες
των δήμων, σε σχέση με τη συντήρηση των σχολείων: Ασφαλώς και υπάρχουν, όμως θα
πρέπει να δούμε και το ποσό με το οποίο χρηματοδοτούνται αυτοί οι δήμοι, το
οποίο είναι ανεπαρκέστατο -γνωρίζω πάρα πολύ καλά τι συμβαίνει, για παράδειγμα,
στον Δήμο της Θεσσαλονίκης- και φτάνει να καλύψει ελάχιστες ανάγκες.
Τα στοιχεία που πήραμε τα
έχουμε αντλήσει από τις επίσημες ανακοινώσεις, από το site του Υπουργείου
Παιδείας, το οποίο ακόμη και μέχρι προχθές, συγκεκριμένα στις 20 Οκτωβρίου, προέβη
σε πρόσληψη άλλων εννιακοσίων εξήντα τεσσάρων αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση.
Συνεπώς, όλες αυτές οι
προσλήψεις οι οποίες εξακολουθούν να γίνονται -δεν μιλήσατε ακόμα γι’ αυτές που
θα πρέπει να γίνουν, εκτός και αν δεν κάνετε, να μας το πείτε- διαψεύδουν κατ’
αρχήν και αναιρούν όλη τη φιλολογία που αναπτύξατε -και το υποστηρίξατε και
σήμερα εδώ στη Βουλή- για το ότι φέτος άνοιξαν δήθεν κανονικά τα σχολεία, χωρίς
ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς.
Όμως, η πραγματικότητα ακόμη
και σήμερα, δύο μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων, είναι διαφορετική και
καθόλου μα καθόλου κανονική. Όσοι ζουν, κύριε Υπουργέ, στην εκπαίδευση και όσοι
έχουν μια στοιχειώδη εικόνα για αυτήν, γνωρίζουν ότι τα περισσότερα ολοήμερα
δεν μπορούν να φτιάξουν κανονικό πρόγραμμα μέχρι τις τέσσερις το απόγευμα,
σήμερα 30 του Οκτώβρη, και υποβαθμίζονται αυτά τα σχολεία, τα ολοήμερα, όλο και
περισσότερο. Όλα αυτά γίνονται και μετά από το βαρύ κτύπημα που δέχθηκε το
ολοήμερο σχολείο από τη δική σας Κυβέρνηση.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το
κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Και εδώ να θυμίσω, κύριε
Υπουργέ, το υπόμνημα, που σας παρέδωσε πρόσφατα για τη λειψή λειτουργία των
ολοήμερων σχολείων στο Μενίδι και ευρύτερα στην Ανατολική Αττική, ο Σύλλογος
των Εκπαιδευτικών, ο «Σωκράτης» από τις 12 ακόμα του Οκτώβρη. Μιλάμε για μια
περιοχή με πολύ οξυμμένες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες, τις οποίες
ανάγκες καμία κυβερνητική προπαγάνδα δεν μπορεί να τις καλύψει.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Δελή, ολοκληρώστε. Θα καλύψετε και
το Μενίδι με την ερώτηση;
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Να ολοκληρώσω, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Ολοκληρώστε, αλλά να μείνετε στην ερώτηση.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Να σας θυμίσω ακόμα -θα το γνωρίζετε ασφαλώς, θα το έχετε
πληροφορηθεί- τις σημερινές κινητοποιήσεις του Συλλόγου Γονέων σε Σκόπελο και
Σκιάθο, κινητοποιήσεις που γίνονται για να πάνε επιτέλους στα σχολειά των
παιδιών τους οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται. Για να μη μιλήσουμε για τα
μαθήματα ειδικοτήτων στα σχολεία όλης της χώρας, που δεν διδάσκονται από τον
αντίστοιχο εκπαιδευτικό ή για την παράλληλη στήριξη, που υπολειτουργεί ή για
την υποστελέχωση της ειδικής αγωγής.
Και εδώ θα ήθελα να θίξω ένα
ιδιαίτερο ζήτημα, αν μου επιτρέπετε, κύριε Πρόεδρε, σε μισό λεπτό,…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Ολοκληρώστε, κύριε Δελή.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: …σε σχέση με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Γιατί
εσείς και η Κυβέρνησή σας μπορεί να βγάζετε πύρινους λόγους για τα δικαιώματα
αυτά των παιδιών, που είναι θύματα βεβαίως των πολέμων,…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Μπορεί αυτό να αποτελέσει ξεχωριστή ερώτηση,
κύριε Δελή. Είναι άλλη ερώτηση αυτό.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: …η πραγματικότητα όμως λέει…
Όχι, έχει σχέση, κύριε
Πρόεδρε, με τα κενά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Τα πάντα έχουν σχέση με την εκπαίδευση.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Όχι, με τα εκπαιδευτικά κενά.
Όμως, η πραγματικότητα λέει
ότι ακόμα και όσα από αυτά τα πέντε χιλιάδες παιδιά γράφτηκαν στα σχολεία, δεν
υποστηρίζονται από τις αντίστοιχες τάξεις υποδοχής, παρά για ένα ελάχιστο
ποσοστό του 10%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι εδώ
στο κέντρο της Αθήνας, στην Α΄ Αθήνας για παράδειγμα, από τα εκατό τμήματα
υποδοχής που απαιτούνται λειτουργούν μονάχα τα εννέα.
Η ίδια κατάσταση υπάρχει και
στη Θεσσαλονίκη.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Ολοκληρώστε, κύριε Δελή.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Κλείνοντας, δεν έχουμε καμιά αυταπάτη, κύριε Υπουργέ, για
την πολιτική σας που κινείται στην γνωστή πεπατημένη των προηγούμενων. Τα
σημερινά συλλαλητήρια χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα
δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει ο λαός για τα δικαιώματά του και
για τα δικαιώματα των παιδιών του.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο. Παρακαλώ να
τηρήσετε τα όρια του χρόνου και εσείς.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τώρα
πραγματικά δεν ξέρω από πού να αρχίσω, κύριε Δελή.
Κατ’ αρχάς, κατανοώ έναν
ιδιόμορφο πανικό που έχετε επειδή τα πράγματα πάνε καλά. Διότι μου απαντήσατε,
μου βάλατε το Μενίδι, τις διαδηλώσεις, τη Σκιάθο, τους πρόσφυγες, κλπ. Θα
απαντήσω για όλα.
Να ξέρετε, όμως, ότι έχει
καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών ότι τα πράγματα φέτος πάνε καλύτερα από
πέρυσι, πέρυσι πήγαν καλύτερα από πρόπερσι, κλπ. Αυτό έχει καταγραφεί και είναι
μια πραγματικότητα. Μην σας πανικοβάλει αυτό.
Δεύτερον, θα ξέρατε ότι όντως
έχουμε προχωρήσει τις περασμένες μέρες σε εννιακόσιους εξήντα τέσσερις
διορισμούς από τα χίλια εβδομήντα ένα κενά. Δηλαδή, μιλάμε ότι δεν έχουμε εκατό
ακόμη σε όλη την Ελλάδα, στους εκατόν εξήντα πέντε χιλιάδες διδάσκοντες.
Προσέξτε. Δεν πρόκειται να
διορίσουμε ούτε έναν, εάν δεν είμαστε σίγουροι ότι αυτός που διορίζεται πάει ο
άνθρωπος να κάνει τη δουλειά του και να κάνει τη δουλειά του όταν και όλοι οι
υπόλοιποι κάνουν τη δουλειά τους. Ευτυχώς, η τεράστια πλειοψηφία έχει δείξει
ότι αυτός είναι ο κανόνας. Ευτυχώς! Και γι’ αυτό και το εκπαιδευτικό μας
σύστημα παραμένει και στέκεται όρθιο, λόγω αυτών των εκπαιδευτικών.
Υπάρχουν όμως και οι
εξαιρέσεις και σε αυτές θα είμαστε αμείλικτοι. Τελεία και παύλα. Και στις
εξαιρέσεις αυτές ζητάμε από όλους τους κοινωνικούς φορείς, όλους τους
πολιτικούς φορείς να πουν ότι με την εκπαίδευση δεν παίζουμε. Δηλώνουμε κενά
εκεί που υπάρχουν και δεν δηλώνουμε κενά εκεί που υπάρχουν πλεονάζουσες ώρες.
Γνωρίζετε ότι αυτή η Κυβέρνηση
έχει κάνει πράγματα για την ειδική εκπαίδευση που δεν μπορούσε να φανταστεί
κανείς ότι θα μπορούσαν να γίνουν. Πράγματι, έχουμε ένα πρόβλημα με την
παράλληλη στήριξη. Αυτό είναι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι δίπλα στα
παιδιά μέσα στη τάξη. Είναι ένα θέμα για το οποίο είναι πολύ περιορισμένοι οι πόροι
μας και εκεί προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο ορθολογικοί γίνεται. Καταλαβαίνουμε
ότι είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα.
Τώρα, όσον αφορά τα
συλλαλητήρια στα οποία αναφερθήκατε. Είναι υπεύθυνο σύλλογοι γονέων να παίρνουν
τα παιδιά και να λένε «κάνουμε συλλαλητήριο για ένα ουσιαστικό σχολείο»; Αυτό
είναι το αίτημα; Για «ένα ουσιαστικό σχολείο» τα παιδιά χάνουν ώρες; Γιατί αυτό
ήταν σήμερα.
Θέλει, λοιπόν, μια τεράστια
προσοχή από γονείς, από εκπαιδευτικούς, από πολιτικά κόμματα, από κοινωνικούς
φορείς, με ποιου είδους αιτήματα κινητοποιούμε σήμερα την κοινωνία.
Βεβαίως, υπάρχουν προβλήματα
και στα κτηριακά. Όμως δεν είναι μόνον η έλλειψη χρηματοδότησης στους δήμους,
είναι και η παντελής έλλειψη από πολλούς, όχι από όλους, ενός προγραμματισμού.
Δεν έχουμε προγραμματισμό να δούμε τι είδους παρεμβάσεις θα κάνουν στα κτήρια.
Δεύτερον, θα παρακαλούσα πάρα
πολύ να δούμε πολύ συγκεκριμένα αιτήματα. Το «για ένα ουσιαστικό σχολείο» δεν
συνιστά αίτημα στις μέρες μας. Άρα, εδώ υπάρχει ένα θέμα μιας γενικότερης δυσκολίας
διεκδίκησης συγκεκριμένων αιτημάτων.
Εγώ να πω ότι η Κυβέρνηση έχει
πάρα πολλές ελλείψεις σε αυτόν τον τομέα, βεβαίως. Όμως να δούμε ποια είναι τα
συγκεκριμένα και να τα λύσουμε. Με το να λέμε ότι όλα είναι μαύρα και ότι εν
πάση περιπτώσει δεν γίνεται τίποτα, δεν νομίζω να βοηθάμε ούτε την εκπαίδευση
ούτε την κοινωνία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Γεώργιος Βαρεμένος): Ευχαριστούμε, κύριε
Υπουργέ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου