...για την κατάσταση στον τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μετά την ψήφιση του νόμου 4547/2018 για τις Νέες Δομές και η συζήτηση της στη Βουλή
Παρασκευή
22 Φεβρουαρίου 2019
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Προχωρούμε σε δύο ερωτήσεις στις οποίες θα
απαντήσει ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνος
Γαβρόγλου.
Η πρώτη είναι η τρίτη με
αριθμό 368/18-2-2019 επίκαιρη ερώτηση του πρώτου κύκλου του Βουλευτή Α΄
Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Γιάννη Δελή προς τον
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Η κατάσταση στον τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μετά την
ψήφιση του νόμου 4547/2018 για τις Νέες Δομές».
Ορίστε, κύριε Δελή, έχετε τον
λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Δυστυχώς, κύριε Υπουργέ, οι
εξελίξεις μετά την ψήφιση του ν. 4547 τον περασμένο Ιούνιο, για τις λεγόμενες
υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης, είναι αποκαλυπτικές και επαληθεύουν
δυστυχώς, όπως λέμε, πολύ γρήγορα τις αρνητικές εκτιμήσεις του ΚΚΕ γι’ αυτόν
τον νόμο.
Η κατάργηση και τυπικά από τον
Δεκέμβρη των ΚΕΔΔΥ, που, αν και με καθυστέρηση βασικά λόγω της υποστελέχωσής
τους, έκαναν διάγνωση και περιέγραφαν και την ειδική δυσκολία και βεβαίως
σύστηναν και το κατάλληλο σχολικό πλαίσιο για κάθε παιδί με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες, αυτή η κατάργηση, λοιπόν, των ΚΕΔΔΥ από τον περασμένο
Δεκέμβρη άφησε μετέωρα χιλιάδες παιδιά.
Αυτή τη στιγμή, όπως γνωρίζει,
βεβαίως, πάρα πολύ καλά και το Υπουργείο έχουν παγώσει και εκκρεμούν χιλιάδες
ραντεβού με τα παιδιά που περιμένουν μήνες, προκειμένου να πάρουν μια
γνωμάτευση που θα εντοπίζει, αφού προηγηθεί βεβαίως μια διεπιστημονική
προσέγγιση, το είδος της δυσκολίας και θα συστήνει εκείνη την αναγκαία ειδική
παιδαγωγική παρέμβαση και βεβαίως και το κατάλληλο σχολικό πλαίσιο, ενώ και οι
καινούργιες περιπτώσεις παιδιών που εντοπίζονται και που έχουν ανάγκη βεβαίως
από μια ειδική παιδαγωγική παρέμβαση, πρακτικά αυτή τη στιγμή πουθενά δεν
μπορούν να απευθυνθούν, κύριε Υπουργέ, στο δημόσιο, αφού τα ΚΕΣΥ, αυτά τα
κέντρα τα οποία αντικατέστησαν τα ΚΕΔΔΥ, αυτή τη στιγμή είναι σε μία κατάσταση
ιδιόμορφης αναμονής, προετοιμάζοντας κυρίως τα λεγόμενα «ατομικά προγράμματα
για την ειδική παρέμβαση των μαθητών μέσα στο γενικό σχολείο».
Ακούσαμε τις προηγούμενες
μέρες τον αρμόδιο Διευθυντή του Υπουργείου να μιλάει για τα εννέα επιπλέον
ΚΕΣΥ. Ανακοινώθηκαν, φυσικά, και αφορούν έξι στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη
και ένα στην Πάτρα. Όμως, αυτά είναι ουσιαστικά στα χαρτιά, αφού αναζητούν
κτήρια για να στεγαστούν και η μόνη τους στελέχωση μέχρι στιγμής είναι οι
προϊστάμενοί τους και τίποτε άλλο.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το
κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Σύμφωνα δε με τον Διευθυντή
Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, στόχος είναι αυτά τα κέντρα, δηλαδή τα
ΚΕΣΥ, να λειτουργήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Και πάλι σύμφωνα με τον ίδιο
Διευθυντή, το μόνο που πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας αυτή τη στιγμή και
μπορεί να ξεκινήσει ενδεχομένως είναι το ΚΕΣΥ Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Κοιτάξτε, κύριε Υπουργέ, μικρή
σημασία έχει για μας αν θα ονομάζονται ΚΕΣΥ, αν θα ονομάζονται ΚΕΔΔΥ. Εκείνο
που σας ζητάμε είναι ότι για κάθε παιδί που χρειάζεται μια ειδική παιδαγωγική
παρέμβαση, γι’ αυτό το παιδί θα πρέπει να υπάρχουν βεβαίως και τα έγκαιρα
προαπαιτούμενά της από τον αρμόδιο, βεβαίως, κρατικό διεπιστημονικό φορέα
-ασχέτως πώς θα ονομάζεται αυτός- και αυτά τα προαπαιτούμενα είναι η
διεπιστημονική γνωμάτευση -επιμένουμε γνωμάτευση και όχι αξιολογική έκθεση- και
μετά η υποστήριξή του στο κατάλληλο σχολικό πλαίσιο με βάση, βεβαίως, τις
προσδιορισμένες ειδικές του ανάγκες.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Δελή, ολοκληρώστε παρακαλώ.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Με λίγα λόγια, κύριε Υπουργέ,
σας ρωτάμε να μας πείτε τι θα κάνετε, ώστε να λάβουν την απαραίτητη γνωμάτευση
άμεσα όλα τα παιδιά και αυτά που είναι σε αναμονή, καθώς και όλες οι νέες
περιπτώσεις που εντοπίζονται, χωρίς βεβαίως να υπάρξει καμία επιβάρυνση από
τους γονείς τους.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Δελή, το Κόμμα σας έχει
μια εμμονή με τη λέξη «άμεσα». Πριν λίγες εβδομάδες στη Βουλή λέγατε «άμεσος
διορισμός είκοσι πέντε χιλιάδων εκπαιδευτικών». Προσπάθησα να ρωτήσω με ποιο
σύστημα, με ποια διαδικασία, ήρθε και ο Γραμματέας του Κόμματός σας και η μόνη
απάντηση που πήρα είναι να μην συνεχίσω να έχω το ύφος που έχω. Καμία απάντηση,
καμία πρόταση. Το ίδιο κάνετε και τώρα.
Προφανώς, καταψηφίσατε μαζί με
τη Νέα Δημοκρατία τις νέες δομές. Διότι είμαστε πεισμένοι ότι υπάρχουν
πολιτικές δυνάμεις και δυστυχώς το Κόμμα σας έχει μία ροπή προς αυτή την
κατεύθυνση, όσο χειρότερα για την κοινωνία τόσο καλύτερα θεωρείται για το κόμμα.
Είναι μία πολιτική κουλτούρα, την οποία δεν έχετε μόνο εσείς, αλλά έχει και η
Αξιωματική Αντιπολίτευση.
Οι νέοι αυτοί θεσμοί έρχονται
να αντικαταστήσουν τον παλιό και έρχονται να τον αναβαθμίσουν με μία
διεπιστημονική παρουσία ατόμων με διαφορετικές ειδικότητες. Όπως καλά
γνωρίζετε, είμαστε η Κυβέρνηση η οποία έκανε τις περισσότερες προσλήψεις για
θέματα ειδικής αγωγής. Οι μισοί αναπληρωτές καθηγητές εκπαιδευτικοί μας είναι
στην ειδική αγωγή. Προχωράμε στην προκήρυξη των πρώτων μόνιμων προσλήψεων για την
ειδική αγωγή. Και νομίζουμε ότι αυτές οι πρωτοβουλίες και αυτό το πλαίσιο μόνο
την καταστροφολογία δεν μπορούν να επικαλούνται.
Ως προς το συγκεκριμένο
ερώτημά σας, είπατε και εσείς ότι υπάρχουν εννέα καινούργια ΚΕΣΥ. Τα εννέα
καινούργια ΚΕΣΥ είναι 30% μία αύξηση από τα υπάρχοντα, όπως ξέρετε. Το ίδιο και
ο αριθμός των ειδικών που θα απασχολείται σε αυτά. Υπάρχει μια αύξηση στις οργανικές
θέσεις, στις προσλήψεις των ψυχολόγων, τις προσλήψεις όλων των ειδών
ειδικευμένου προσωπικού, που είναι μία αύξηση 30%.
Τώρα, είναι όλα ιδανικά; Η
απάντηση είναι ότι προφανώς και δεν είναι ιδανικά. Δεν είναι ιδανικά, διότι
ξέρετε ότι βρήκαμε μία κατάσταση, όχι υποστελέχωσης -κάτι πιο τραγικό από
υποστελέχωση- στις νέες δημοσιονομικές δυνατότητες και κυρίως, μέσα στο νέο
θεσμικό πλαίσιο προτείνουμε αυτήν την αύξηση πρόσληψης του προσωπικού και
δημιουργίας αυτών των νέων Κέντρων. Για δε την πίεση και τον χρόνο παραμονής
στον οποίο αναφερθήκατε, πράγματι υπήρχε αυτό στα παλιά, αλλά είναι σε ένα
θεσμικό πλαίσιο που το βρήκαμε έτσι και ακριβώς αυτό πάμε να βελτιώσουμε.
Θα έλεγα, λοιπόν, ότι θα
πρέπει να αναγνωριστεί το πολύ θετικό στοιχείο αυτής της νέας κατάστασης και με
βάση αυτό, να δούμε κάποιες δυσλειτουργίες που μπορούν να βελτιωθούν.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να
ανακοινώσω στο Σώμα ότι τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν από τα άνω δυτικά
θεωρεία, αφού προηγουμένως ξεναγήθηκαν στην έκθεση της αίθουσας «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» και ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτηρίου και τον τρόπο οργάνωσης
και λειτουργίας της Βουλής, σαράντα εννέα μαθήτριες και μαθητές και έξι συνοδοί
εκπαιδευτικοί από το Γενικό Λύκειο Βέλου Κορινθίας.
Προτού σας καλωσορίσω στη
Βουλή, θέλω να σας ενημερώσω ότι σήμερα παρακολουθείτε ημέρα Κοινοβουλευτικού
Ελέγχου. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι οι Βουλευτές, κυρίως της
Αντιπολίτευσης, έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν ερωτήσεις στους Υπουργούς και
έτσι μέσα στην Αίθουσα βρίσκεται ο Βουλευτής που ερωτά και ο αρμόδιος Υπουργός
που απαντά. Εξ ου και βλέπετε την εικόνα αυτή στην Αίθουσα.
Η Βουλή τούς καλωσορίζει.
(Χειροκροτήματα απ’ όλες τις
πτέρυγες της Βουλής)
Ορίστε, κύριε Δελή, έχετε τον
λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα προσπαθήσω να απαντήσω στον
κύριο Υπουργό Παιδείας, ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος της απάντησής του
ουσιαστικά δεν απάντησε στα θέματα που θέσαμε με την ερώτησή μας και που είναι
πάρα πολύ συγκεκριμένα. Έχουν να κάνουν με τις τεράστιες αναμονές χιλιάδων
παιδιών, προκειμένου να αποκτήσουν αυτή την πολυπόθητη γνωμάτευση, με
αποτέλεσμα αρκετά από αυτά -όσα μπορούν τουλάχιστον- να καταφεύγουν στον
ιδιωτικό τομέα όπου βεβαίως, όπως γνωρίζουμε όλοι, αυτά χρυσοπληρώνονται. Μας
κατηγόρησε ότι έχουμε μια εμμονή στις άμεσες λύσεις.
Ναι, κύριε Υπουργέ, οι λαϊκές
ανάγκες δεν μπορούν να περιμένουν. Αρκετά περίμεναν τόσα χρόνια. Και αρκετά
περιμένουν και τέσσερα χρόνια από την Κυβέρνησή σας. Και δεν μπορείτε να
έρχεστε τέσσερα χρόνια μετά και να μας λέτε «έτσι τα βρήκαμε, τι να κάνουμε».
Και τι κάνατε εσείς, δηλαδή, για να στελεχωθούν αυτά τα κέντρα που δίνουν αυτές
τις γνωματεύσεις; Τίποτα απολύτως. Συνεχίσατε την ίδια πολιτική.
Αυτά τα κέντρα –και μιλάω για
τα ΚΕΔΔΥ- ξεκινούσαν τη λειτουργία τους στους πρώτους μήνες όχι του φθινοπώρου,
αλλά του χειμώνα. Τότε στελεχώνονταν επαρκώς, με αποτέλεσμα βεβαίως να
συγκεντρώνονται χιλιάδες παιδιά, τα οποία ζητούσαν να πάρουν αυτές τις
γνωματεύσεις.
Θα ήθελα, όμως, να πω κάτι για
τα ΚΕΣΥ, τα οποία διαδέχονται τα ΚΕΔΔΥ και, όπως είπα στην αρχή, θα συντάσσουν
απλώς αξιολογικές εκθέσεις και όχι γνωματεύσεις. Οι αρμοδιότητές τους
αυξήθηκαν. Και πρέπει να ενημερώσουμε εδώ ότι τα ΚΕΣΥ δεν θα ασχολούνται μονάχα
με την ειδική αγωγή, αλλά θα ασχολούνται και με τον σχολικό προσανατολισμό, θα
ασχολούνται και με τη συμβουλευτική υποστήριξη των νέων. Διευρύνεται, δηλαδή,
των πεδίο των ενδιαφερόντων τους.
Παρά ταύτα, το προσωπικό τους
παραμένει ίδιο, αν όχι και μειώνεται. Μεταφέρονται σε προσωποπαγείς θέσεις οι
μόνιμοι εργαζόμενοι, οι λίγοι, ελάχιστοι μόνιμοι εργαζόμενοι των ΚΕΔΔΥ. Και
«προσωποπαγείς θέσεις» σημαίνει πως όταν θα πάρουν σύνταξη αυτοί οι
εργαζόμενοι, βεβαίως δεν θα αναπληρωθούν και καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνει
αυτό.
Εκείνο που έχει σημασία, όμως,
είναι ότι αλλάζει και η διαδικασία πρόσβασης των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε
αυτά τα ΚΕΣΥ, σε αυτά τα κέντρα συμβουλευτικής υποστήριξης, από ό,τι γινόταν
μέχρι πριν στα ΚΕΔΔΥ. Όταν σε ένα γενικό σχολείο εντοπιστούν παιδιά που
παρουσιάζουν δυσκολίες και χρειάζονται μια ειδική στήριξη, τότε σύμφωνα με το
νόμο που εσείς ψηφίσατε, η ομάδα εκπαιδευτικής στήριξης αυτού του σχολείου, η
οποία έχει συσταθεί από το υπάρχον προσωπικό του σχολείου και χωρίς να υπάρχει
τις περισσότερες φορές κάποιος ειδικός παιδαγωγός, αυτή λοιπόν η ομάδα
διαμορφώνει και υλοποιεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για κάθε παιδί
αποκλειστικά μέσα στο γενικό σχολείο. Το ότι αυτή η ομάδα προβλέπεται, σύμφωνα
με τον νόμο, να συνεργαστεί με το ΚΕΣΥ, είναι αμφίβολο αν αυτή η συνεργασία θα
έχει ουσιαστικό χαρακτήρα και λόγω φόρτου εργασίας των ΚΕΣΥ και λόγω της
υποστελέχωσής τους.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το
κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τι έχουμε, όμως, εδώ; Έχουμε,
κύριε Υπουργέ, την απαράδεκτη μετακύληση της ευθύνης για τον εντοπισμό και την
επιστημονική κάλυψη των ειδικών αναγκών των μαθητών από έναν κατάλληλο κρατικό
διεπιστημονικό φορέα στο γενικό σχολείο και μάλιστα στο όνομα της ένταξης και
της ισότιμης αντιμετώπισης αυτών των παιδιών.
Ποιων οικογενειών τα παιδιά θα
πληρώσουν αυτή την αλλαγή; Ποια παιδιά, δηλαδή, θα γίνουν ουσιαστικά
πειραματόζωα; Μα, φυσικά τα παιδιά των φτωχών, των λαϊκών οικογενειών -και
αυτές δεν είναι λίγες εξαιτίας της πολιτικής σας- που έχουν βεβαίως τέτοιου είδους
μαθησιακές και ειδικές…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Δελή, παρακαλώ, κλείστε.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Και πού θα τρέχουν αυτοί; Στα
νοσοκομεία ή στους ιδιώτες. Δηλαδή, έχουμε μια έμμεση παρότρυνση, μια έμμεση
μάλλον μεταβολή του χαρακτήρα της ειδικής αγωγής στην ιατρικοποίησή τους.
Βεβαίως, εδώ όλοι γνωρίζουμε
-και δεν χρειάζεται να είναι κανείς επιστήμονας- ότι εφόσον θα έχει προηγηθεί
αυτή η πρώτη αντιμετώπιση στο ίδιο το γενικό σχολείο, θα έχει χαθεί πάρα πολλές
φορές ένας πολύτιμος χρόνος, ο οποίος μπορεί να αποβεί και μοιραίος για την
παραπέρα εξέλιξη αυτού του παιδιού. Είναι μια παρέμβαση, η οποία βεβαίως δεν θα
βασίζεται σε κανενός είδους διεπιστημονική γνωμάτευση.
Με συγχωρείτε, αλλά αυτό δεν
λέγεται αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, κύριε Υπουργέ. Λέγεται υποβάθμιση. Κι
έχετε τεράστια ευθύνη γι’ αυτό.
Θυμίζω τώρα, επειδή πολύ
υπερηφανεύεστε για την πολιτική σας στην ειδική εκπαίδευση, στην ειδική αγωγή,
ότι είναι η δική σας Κυβέρνηση που μετέφερε την ιδιωτική παράλληλη όχι μόνο στα
γενικά σχολεία, αλλά τη μετέφερε και στα ειδικά σχολεία. Είναι στο άρθρο 28 του
νόμου…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Ωραία, κλείστε τώρα σας παρακαλώ, κύριε Δελή.
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΣ: Κλείνω, κύριε Πρόεδρε.
Δεν έχει γίνει κανένας
διορισμός και αυτήν τη στιγμή τα περισσότερα ειδικά σχολεία έχουν σοβαρότατα
στεγαστικά προβλήματα συν το ότι μονάχα ένα 3%, το πολύ, των μαθητών που
χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης φοιτά στο δημόσιο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Πρώτα
από όλα, να καλωσορίσω το σχολείο. Αν μπορείτε να μείνετε μετά, να κάνουμε μία
συζήτηση στη Βουλή, μόλις τελειώσω τις υποχρεώσεις μου, μετά και την επόμενη
ερώτηση, μια που είστε από το Λύκειο. Θα είναι μεγάλη μου χαρά.
Κύριε Δελή, τρόμαξα στην πρώτη
σας ερώτηση, γιατί δεν είδα να μας κατηγορείτε ότι ιδιωτικοποιούμε τα πάντα.
Ευτυχώς, το είπατε στην δευτερολογία σας και καθησύχασα τον εαυτό μου ότι το
ΚΚΕ, εν πάση περίπτωση, δεν έχει χάσει τη βασική του κριτική που λέει ότι
πρώτον, για όλα φταίμε εμείς και δεύτερον, ό,τι κάνουμε είναι για να
ιδιωτικοποιήσουμε τα πάντα.
Κοιτάξτε, δεν λέμε «έτσι τα
βρήκαμε». Λέμε «αυτά που βρήκαμε, θέλουμε να τα αλλάξουμε». Τώρα, μπορεί να
έχουμε κάνει λάθη. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση, νομίζουμε ότι κάναμε ένα βήμα
πολύ σύγχρονο και παιδαγωγικά πάρα πολύ σημαντικό. Κι αυτό είναι το ότι δώσαμε
και τη δυνατότητα -αυτό που είπατε γνωμάτευση, αξιολόγηση, όλο αυτό το πράγμα-
στην εκπαιδευτική κοινότητα να έχει λόγο σε αυτά. Εσείς αμφισβητείτε τη
δυνατότητα να μπορεί το πρόβλημα κάποιων παιδιών με ελαφριές παθήσεις να
αντιμετωπιστεί εντός του σχολείου ή πρέπει να ιατρικοποιήσουμε τα πάντα και
μόλις βλέπουμε οτιδήποτε, να το στέλνουμε;
Νομίζω είναι μία λάθος
αντίληψη και κυρίως, δεν δίνει λόγο στους εκπαιδευτικούς. Να βρούμε καλούς
τρόπους, να βρούμε αποτελεσματικούς τρόπους, συμφωνώ με όλα αυτά. Όμως, πρέπει
και οι εκπαιδευτικοί να έχουν μία δυνατότητα μιας πρώτης αντιμετώπισης αυτών
των προβλημάτων.
Επιμένω ότι είναι μίζερη
κριτική ότι δεν κάνουμε πράγματα για την ειδική εκπαίδευση. Θα σας παρακαλούσα
να δείτε τους αριθμούς. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχουν τόσες πολλές
προσλήψεις, είναι η πρώτη φορά που θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Αυτά είναι καλά
για την κοινωνία μας. Ας μην το παραβλέπουμε και ας μη θεωρούμε ότι πίσω από
όλο αυτό υπάρχει ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης της αντιμετώπισης αυτών των
προβλημάτων.
Εγώ χαιρετίζω το γεγονός ότι η
ελληνική κοινωνία, με εμπιστοσύνη πια στους θεσμούς αυτούς που δημιουργούνται
και στις τάσεις που διαφαίνονται από την Κυβέρνηση, έχει πια θετική
αντιμετώπιση στο πώς αυτά τα παιδιά θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν ένα όχι
εύκολο μέλλον. Σε αυτό από την πρώτη στιγμή -δεν είναι θέμα όσο είναι η
συγκεκριμένη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας- δείξαμε όχι μόνο μία
ευαισθησία, αλλά και μία έμπρακτη συμβολή στην επίλυση αυτού του τύπου των
προβλημάτων.
Σας ευχαριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου