Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

Έλλειψη εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στο Δημοτικό Σχολείο Χορτιάτη της ΠΕ Θεσσαλονίκης.

ΕΡΩΤΗΣΗ  της Κ.Ο. του Κ.Κ.Ε.
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Επανερχόμαστε στην ερώτηση μας με αρ. πρωτ. 2535/11.01.2017, σχετικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στο Δημοτικό Σχολείο Χορτιάτη της Π.Ε. Θεσσαλονίκης. Η ερώτηση παραμένει αναπάντητη από το αρμόδιο Υπουργείο, μολονότι έχει παρέλθει αρκετό διάστημα από την κατάθεση της.

Να σημειώσουμε ότι σε αυτό το διάστημα έχουν καλυφθεί οι τρεις από τις πέντε θέσεις παράλληλης στήριξης, καθώς επίσης και μια θέση ειδικού  βοηθητικού  προσωπικού, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι καλύπτονται και οι ανάγκες των μαθητών που χρήζουν ολόπλευρης και ουσιαστικής στήριξης.
Η ερώτηση μας είναι η παρακάτω:
Σοβαρά και μεγάλα είναι τα κενά στην παράλληλη στήριξη στο Δημοτικό Σχολείο Χορτιάτη. Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σχεδόν στη μέση της σχολικής χρονιάς οι μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι γονείς τους, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εφαρμογή του μέτρου της παράλληλης στήριξης.
Σύμφωνα με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Χορτιάτη, παρά το γεγονός ότι στις 08.11.2016 πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη, για το εν λόγο σχολείο οι τοποθετήσεις αυτές δεν αρκούν για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών.
Συγκεκριμένα, στο σχολείο τοποθετήθηκε μόλις μια εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης στην πρώτη φάση και ένας ακόμη στην δεύτερη φάση. Φυσικά οι ανάγκες για παράλληλη στήριξη είναι πολλαπλάσιες. Χαρακτηριστικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι το μαθητικό δυναμικό του Δημοτικού Σχολείου Χορτιάτη είναι τέτοιο που το τοποθετεί ανάμεσα στα μεγαλύτερα σχολεία στην περιοχή. Το αποτέλεσμα είναι οι δύο εκπαιδευτικοί να προσπαθούν να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες πέντε μαθητών, οι οποίοι μάλιστα μέχρι πέρυσι είχαν αποκλειστική παράλληλη στήριξη. Ακόμα ένα παράδειγμα της κατάστασης είναι ότι ένας μαθητής με σύνδρομο Down, ο οποίος διαγνώστηκε το καλοκαίρι με σοβαρό κινητικό πρόβλημα και χρησιμοποιεί τροχήλατο αμαξίδιο, παραμένει μέχρι και σήμερα χωρίς βοήθεια, καθώς το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα, με αποτέλεσμα να διατρέχει σοβαρούς κινδύνους.
Η ακολουθούμενη πολιτική περικοπών, σε όλους τους τομείς και σε αυτόν της Παιδείας, από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις που συνεχίζει ακόμα πιο έντονα η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφήνει όλα αυτά τα παιδιά στο περιθώριο, χάνεται πολύτιμος χρόνος από της εκπαίδευση τους και την ομαλή τους ένταξη στην τάξη που ανήκουν. Παράλληλα οι λαϊκές οικογένειες στην προσπάθεια τους να καλύψουν τα κενά αυτά καταφεύγουν σε λύσεις από τον ιδιωτικό τομέα, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο το ήδη λεηλατημένο εισόδημα τους, από την ίδια αυτή πολιτική.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για να πραγματοποιηθούν άμεσα οι απαραίτητοι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ώστε να καλύπτονται πλήρως και χωρίς κενά οι ανάγκες των μαθητών για παράλληλη στήριξη στο Δημοτικό Σχολείο Χορτιάτη.


 Οι βουλευτές

Δεν υπάρχουν σχόλια: