Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Δραστηριότητες της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ

Καταγγέλλει την παράδοση στους μονοπωλιακούς ομίλους των μεταφορικών υποδομών της χώρας σε αεροδρόμια, λιμάνια και σιδηροδρόμους από κυβέρνηση και ΕΕ.

 Την παράδοση στους μονοπωλιακούς ομίλους στρατηγικής σημασίας μεταφορικών υποδομών της χώρας καταγγέλλει με τρείς ερωτήσεις της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ, σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων, του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των σιδηροδρόμων, που προωθούν η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ αναδεικνύει στις ερωτήσεις της τις οδυνηρές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των αεροπορικών, λιμενικών και σιδηροδρομικών μεταφορών για τους εργαζόμενους στους αντίστοιχους κλάδους και για ολόκληρο το λαό, προκειμένου να υπηρετηθεί ο στόχος της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, που θα βάλουν στο χέρι λαϊκή περιουσία, το σύνολο σχεδόν των υποδομών μεταφοράς της χώρας. Αναλυτικά, το περιεχόμενο των ερωτήσεων έχει ως εξής: 

Θέμα : Όχι στην ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης

"Η αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων συνεχίζεται.
Μετά το λιμάνι του Πειραιά και άλλων ελληνικών λιμανιών σε τελική φάση βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Οι περισσότερες λιμενικές εγκαταστάσεις, στρατηγικής σημασίας, παραδίνονται σε εγχώριους και ξένους οικονομικούς ομίλους, στα πλαίσια της πολιτικής της Ε.Ε και της κυβέρνησης Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ που υπηρετεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.
Είναι φανερό ότι με όποια μορφή κι’ αν γίνει η ιδιωτικοποίηση (απευθείας πώληση, παραχώρηση χρήσης υπό τον έλεγχο ενός «δημοσίου» - τροχονόμου επιχειρηματικών συμφερόντων, συμπράξεις δημόσιου ιδιωτικού τομέα) θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε βάρος του λαού :
Άνοδος λιμενικών τελών με μετακύλιση στους λαϊκούς καταναλωτές.
Αρνητικές επιπτώσεις στη τοπική οικονομία με κατακλυσμό ανεξέλεγκτων εισαγωγών, εξοβελισμό μικρών επαγγελματιών.
Αδυναμία κρατικού έλεγχου τι εισάγεται και τι εξάγεται.
Πρόσθετα προβλήματα για τα νησιά.
Απολύσεις εργαζομένων και κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, όπως δείχνει ήδη η πείρα από την ιδιωτικοποίηση των λιμανιού του Πειραιά.
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, όπως και των άλλων λιμανιών υπηρετεί σχεδιασμό για συνδυασμένες μονοπωλιακές δομών σε μεταφορές (θαλάσσιες, σιδηροδρομικές, χερσαίες), logistics, ενέργεια κ.λπ. σε κρίσιμη περίοδο και γεωστρατηγική περιοχή, όπου ανταγωνίζονται μεγάλα οικονομικά και στρατιωτικοπολιτικά συμφέροντα.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Πως τοποθετείται για τα παραπάνω ζητήματα και τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών σε βάρος του λαού ; "





Θέμα : Καταγγελία της παράδοσης των αεροδρομίων από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ στους μονοπωλιακούς ομίλους

"Τα 22 πιο εμπορικά Ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, με πάνω από 50% της αεροπορικής κίνησης, παραδίδει για 40 χρόνια η κυβέρνηση σε μονοπωλιακούς ομίλους- ενώ πουλάει το ποσοστό του δημοσίου στον αερολιμένα Αθηνών. Υλοποιούνται προαπαιτούμενα της Τρόικα και η ευρωενωσιακή στρατηγική συγκέντρωσης - μονοπώλησης των αερομεταφορών με την απελευθέρωση τους στα πλαίσια του "Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού". Στόχος η κερδοφορία των επιχειρήσεων που σε 10 χρόνια θα αποσβέσουν την "επένδυση" και για άλλα τριάντα θα εκμεταλλεύονται τα αεροδρόμια δωρεάν, ενώ προικοδοτούνται με έργα επεκτάσεων - εκσυγχρονισμού που έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός.
Με την παραχώρηση των αεροδρομίων παραδίνονται σε μεγάλα συμφέροντα νευραλγικός τομέας οικονομικής και στρατιωτικής κρισιμότητας σε γεωστρατηγική περιοχή - πυριτιδαποθήκη. Πλήττονται τα δικαιώματα των εργαζομένων στις αερομεταφορές διαλύεται η κρατική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας. Οι αυξήσεις τελών θα μετακυλιστούν στους επιβάτες, κοινωνικά αναγκαία δρομολόγια σε μη τουριστικές περιοχές ή περιόδους θα καταργηθούν, λόγω περιορισμένης κερδοφορίας. Η αντιλαϊκή αυτή πολιτική είναι μέρος της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης και της Ε.Ε, της ανάπτυξης που έχει κριτήριο το κέρδος και δεν έχει καμία σχέση με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών που διαφημίζουν στελέχη της ΕΕ και κόμματα της.
Ερωτάται η Επιτροπή :
Πως τοποθετείται στη λαϊκή απαίτηση για αποκλειστικά δημόσια αεροδρόμια και φορέα αερομεταφορών για ασφαλείς, συχνές, οικονομικές, αερομεταφορές, για αποκλειστική ευθύνη του κράτους στον Ελληνικό εναέριο χώρο;"


Θέμα : Όχι στην Ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων


"Ελληνική κυβέρνηση και Ευρωπαϊκή Ένωση, στα πλαίσια της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, ολοκληρώνουν την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, ενώ προικοδοτούν επιπλέον τον ιδιώτη που θα καρπωθεί τον οργανισμό με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο έως το 2019.
Η διαδικασία ιδιωτικοποιήσεων, που ξεκίνησε πολύ πριν τη κρίση, είχε σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις, στο κόστος και την ασφάλεια των μεταφορών για το λαό, όπως δείχνει κι η ανάλογη πείρα σε άλλα κράτη – μέλη (βλ. Μεγάλη Βρετανία) :
Μείωση του προσωπικού (πάνω από 50%), τσάκισμα μισθών και δικαιωμάτων.
Διακοπή δρομολογίων που θεωρούνται επιζήμια, αποκόπτοντας πολλές απομακρυσμένες περιοχές. Απογείωση της τιμής των εισιτηρίων.
Απαξιώνεται ειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό και παραγωγικές δυνατότητες που στήριζαν τον σιδηρόδρομο με τροχαίο υλικό (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ΕΛΒΟ).
Τις υποδομές της συντήρησης θα τις εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης, επιβαρύνοντας το λαό.
Ο Σιδηρόδρομος παραδίδεται σε επιχειρηματικούς ομίλους απαλλαγμένος  από χρέη που φορτώνονται στο λαό και δημιουργήθηκαν επειδή με ευθύνη του κράτους και της υποχρηματοδότησης ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων οδηγήθηκε σε δανεισμό.
Ευρωπαϊκή Ένωση και αστικές κυβερνήσεις με την απελευθέρωση των μεταφορών και τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο», διασφαλίζουν φθηνές διασυνδεμένες μεταφορές (χερσαίες, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες, αεροπορικές) για τις μονοπωλιακές επιχειρήσεις σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων. 
 Ερωτάται η Επιτροπή :

Πως τοποθετείται η Επιτροπή για τις αρνητικές συνέπειες για το λαό που προκύπτουν από την διαδικασία απελευθέρωσης και ιδιωτικοποιήσεων των σιδηροδρόμων ;"

Δεν υπάρχουν σχόλια: