Με τις ψήφους των βουλευτών της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του Ποταμιού και της Ένωσης Κεντρώων ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής με «συνοπτικές» διαδικασίες το νομοσχέδιο που αφορά την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών και υποδομών της χώρας.
Η Χρυσή Αυγή ψήφισε κατά, με το σκεπτικό ότι η κυβέρνηση είναι «ανίκανη» να εξυπηρετήσει τους ντόπιους επιχειρηματίες. Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο, αναδεικνύοντας τον αντιλαϊκό του χαρακτήρα.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο συζητήθηκε με τη διαδικασία του «κατεπείγοντος», ενσωματώνει αυτούσια την οδηγία 2012/34/ΕΕ της Ευρωπαϊκής Ένωσης «για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (ΕΕ L343/32 της 14.12.2012) και άλλες διατάξεις».
Το σχέδιο νόμου προβλέπει το διαχωρισμό της διαχείρισης και υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου από το μεταφορικό έργο. Ως διαχειριστής του δικτύου ορίζεται ο ΟΣΕ ο οποίος πλέον δεν έχει καμία πρόσβαση στο μεταφορικό έργο. Επίσης «παρέχεται η δυνατότητα» στον ΟΣΕ να εκπληρώνει το έργο σε συνεργασία με ιδιωτικές επιχειρήσεις, δηλαδή μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Με βάση το νομοσχέδιο, ο ΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να παρέχει κάθε δυνατότητα για την ελεύθερη πρόσβαση στο δίκτυο, σε κάθε σιδηροδρομική μεταφορική εταιρεία, χωρίς να αναφέρονται σαφώς οι προϋποθέσεις και οι όροι ασφαλείας που θα πρέπει να πληρούν για την αδειοδότησή τους. Η αδειοδότηση των εταιρειών αυτών θα γίνεται από την ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία θα λειτουργεί εντελώς ανεξέλεγκτα. Επίσης, ο ΟΣΕ ως διαχειριστής θα είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του δικτύου, βέβαια με κρατικό χρήμα. Όπως αναφέρεται στη σχετική διάταξη, τουλάχιστον για μία 5ετία ο ΟΣΕ θα χρηματοδοτείται ετησίως με 45 εκατομμύρια ευρώ.
Για τη διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης του δικτύου των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας και για να «πέσουν» οι τελικές υπογραφές της παράδοσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική εταιρεία «Ferrovie Dello Stato Italiane SpA», στο άρθρο 9 του νομοσχεδίου προβλέπεται η διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου