ΕΡΩΤΗΣΗ της Κ.Ο. του ΚΚΕ
Προς τον Υπουργό Παιδείας,
Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η σχολική χρονιά 2015-2016 ήταν μία
από τις πιο δύσκολες χρονιές των τελευταίων χρόνων για την ειδική αγωγή. Πολλά
ειδικά σχολεία δεν άνοιξαν στην ώρα τους ενώ ακόμα περισσότερα υπολειτούργησαν
για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω των τεράστιων ελλείψεων προσωπικού όλων των
ειδικοτήτων αλλά και προβλημάτων στη μεταφορά των μαθητών.
Η όποια αντιμετώπιση των ελλείψεων
προσωπικού μέσω των αναπληρωτών και των ΕΣΠΑ ήταν αντικειμενικά περιορισμένη
γιατί και οι ανάγκες δεν καλύφθηκαν αλλά και μέχρι να έρθει και να προσαρμοστεί
ο αναπληρωτής η σχολική χρονιά τελείωσε. Γιατί ο θεσμός των αναπληρωτών έτσι κι
αλλιώς είναι απαράδεκτος και ως εργασιακή σχέση και ως προς την παιδαγωγική
δυνατότητα του εκπαιδευτικού. Όμως στην ειδική αγωγή στη καλύτερη των
περιπτώσεων λειτουργεί ως φύλαξη ενώ σοβαρά προβλήματα δημιουργούνται στα ίδια
τα παιδιά λόγω της εναλλαγής των προσώπων που σχετίζονται μαζί τους.
Ο θεσμός λοιπόν των αναπληρωτών
ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή πολλές φορές μπορεί να κάνει και ζημιά στα ίδια τα
παιδιά όπως αυτά με αυτισμό. Όμως οι γονείς έχουν λόγο να ανησυχούν πιο πολύ
για τη νέα σχολική χρονιά ιδιαίτερα μετά τις τροπολογίες που ψηφιστήκαν για το
κλείσιμο των τμημάτων ένταξης και για το δραστικό περιορισμό του διορισμού
αναπληρωτών για τη νέα σχολική χρονιά. Δεδομένου ότι πάνω από το 50% των
αναγκών στην ειδική αγωγή καλύπτεται από αναπληρωτές. Ενώ στην παράλληλη
στήριξη οι αναπληρωτές φτάνουν το 100%.
Βέβαια εδώ έχουμε και το απαράδεκτο
φαινόμενο οι γονείς να πληρώνουν για την ανάγκη παράλληλης στήριξης των παιδιών
τους μέσα στο δημόσιο σχολείο. Η ανησυχία των γονιών εντείνεται ακόμη
περισσότερο από δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών ενάντια στα ειδικά σχολεία και
την ειδική αγωγή ότι δήθεν ασυλοποιεί τα παιδιά και αναπαράγει τις διακρίσεις.
Γι’ αυτό η ανησυχία εκφράστηκε το τελευταίο διάστημα με κινητοποιήσεις των
γονιών μαζί με τους εκπαιδευτικούς απαιτώντας ν’ ανοίξουν κανονικά τα ειδικά
σχολεία και τμήματα ένταξης πλήρως στελεχωμένα και με λυμένο το θέμα της
μεταφοράς.
Αυτή η αντίληψη και η πολιτική
συρρίκνωσης της ειδικής αγωγής θέλει να ντύσει με προοδευτικό προσωπείο τις
κατευθύνσεις της ΕΕ και του κεφαλαίου για κατάργηση των ειδικών σχολείων με
πρόσχημα τη δήθεν ένταξη και τη καταπολέμηση των διακρίσεων για να φορτωθεί το
κόστος στην ίδια την οικογένεια και ν’ ανοίξει ο δρόμος για τη γιγάντωση της
επιχειρηματικής δράσης και σ’ αυτό τον ευαίσθητο κοινωνικό τομέα. Εκτός του ότι
αυτή η αντίληψη είναι πέρα για πέρα βαθιά αντιδραστική χωρίς καμιά επιστημονική
τεκμηρίωση την ίδια στιγμή τα κονδύλια που γλιτώνουν από τη χρηματοδότηση της
ειδικής αγωγής μεταφέρονται για τη στήριξη της κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών.
Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι η ανάπτυξη που μιλάει η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
– ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η ΕΕ προϋποθέτει τη συντριβή
των δικαιωμάτων των εργαζόμενων, των λαϊκών στρωμάτων με δραματικές επιπτώσεις στο
παιδί με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες και στην οικογένειά του.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
ο κ. Υπουργός τι
μέτρα προτίθεται άμεσα να πάρει ούτως ώστε ν’ ανοίξουν κανονικά και πλήρως
στελεχωμένα όλα τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης με την έναρξη της
σχολικής χρονιάς το Σεπτέμβρη. Πιο συγκεκριμένα:
·
Να
δοθούν όλες οι αναγκαίες πιστώσεις και να κινηθούν οι αναγκαίες διαδικασίες
ούτως ώστε να διοριστούν όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί για τη παράλληλη
στήριξη και να σταματήσει το απαράδεκτο γεγονός να πληρώνουν οι γονείς τον
εκπαιδευτικό ή το συνοδό.
·
Να
γίνουν όλες οι επιβαλλόμενες διαδικασίες και να δοθούν όλες οι αναγκαίες
πιστώσεις για να χτιστούν και ν’ ανοίξουν καινούρια σύγχρονα δημόσια ειδικά σχολεία
με δωρεάν υπηρεσίες και με μόνιμο προσωπικό όπως οι ανάγκες και η επιστήμη
επιβάλλει. Για να σταματήσει η απαράδεκτη εγκληματική κατάσταση πάνω από
200.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες να είναι εκτός ειδικής
αγωγής κλεισμένα στο σπίτι τους ή αντικείμενα εκμετάλλευσης αυτά και οι γονείς
τους από τους διάφορους επιχειρηματίες του χώρου.
Οι βουλευτές
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου