Την αντίθεσή της στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για τις λεγόμενες «Δημιουργικές Εργασίες» στα Λύκεια εκφράζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.
Σχετικά με την εγκύκλιο αυτή του υπουργείου η οποία στηρίζεται στο ΠΔ για την αξιολόγηση των μαθητών, η Πανελλαδική Γραμματεία του ΠΑΜΕ τονίζει ότι «από τις πρώτες γραμμές μπορεί κανείς να διακρίνει ότι η εκπόνηση των λεγόμενων "Δημιουργικών Εργασιών" δεν έχουν άλλο σκοπό παρά να προετοιμάσουν τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, στα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα, στη νέα δομή του Λυκείου, έτσι όπως έχει περιγραφεί και από τα πορίσματα του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία και που υπαγορεύονται από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ». Επισημαίνει παράλληλα ότι, πέρα από τα διαδικαστικά θέματα, προκύπτουν ζητήματα που «πρέπει να προβληματίσουν κάθε καλοπροαίρετο εκπαιδευτικό». Ειδικότερα τονίζεται ότι:
- «Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να ισχυρίζεται το υπουργείο Παιδείας ότι σε ένα σχολείο ανταγωνιστικό, σε ένα σχολείο εξεταστικό κάτεργο, με ταξικούς φραγμούς με τον τρόπο που θα υλοποιηθούν οι Δημιουργικές Εργασίες, μέσα σε 2 μέρες θα καλλιεργήσουν το ερευνητικό πνεύμα και τη δημιουργική ικανότητα των παιδιών.
- Αποτελεί μέγιστο εμπαιγμό από το υπουργείο να μιλά για ερευνητική και βιβλιογραφική δουλειά, όταν τα σχολεία έχουν ξεμείνει μέχρι και από φωτοτυπίες, στη μεγάλη πλειοψηφία τους δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες, τα εργαστήρια βρίσκονται υπό κατάρρευση.
- Οι ίδιες οι Δημιουργικές Εργασίες εντάσσονται στον ατομικό φάκελο του μαθητή, στο λεγόμενο portfoliο, που είναι μια πιο αντιδραστική μορφή αξιολόγησης.
- Ανοίγεται δρόμος και αυτή η διαδικασία να συνδεθεί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας, αφού άλλωστε όλο το αντιδραστικό οπλοστάσιο δεν έχει καταργηθεί».
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει: «Φυσικά κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Ούτε μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την αξία και τον ρόλο που πρέπει να έχουν. Ομως η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, η παιδαγωγική συνεργασία των διδασκόντων των διαφόρων ειδικοτήτων δεν επιτυγχάνονται με μία ξεχωριστή δράση, και μάλιστα με τη μορφή της "διήμερης φιέστας". Πρέπει να προάγεται από όλα τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, τη λειτουργία και τους σκοπούς του σχολείου. Οι συνοδευτικές εργασίες είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο για την αφομοίωση και την εμπέδωση της γνώσης που δεν μπορεί να αποσπαστεί από τη συνολική παιδαγωγική διαδικασία, πρέπει να αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του κάθε μαθήματος. Μέσα από τις εργασίες και τις ομαδικές δραστηριότητες να συνδέεται η θεωρία με την πράξη και επιβεβαιώνεται η θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου