ΕΡΩΤΗΣΗ της Κ.Ο. του Κ.Κ.Ε.
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Η εξ’
αποστάσεως διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων των ΕΠΑΛ, στο πλαίσιο της
επιδημίας του κορονοϊού, παρουσιάζει, όπως είναι κατανοητό, ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά, που πρέπει να παρθούν υπόψη προκειμένου να βοηθηθούν οι
μαθητές.
Αυτά έρχονται
να προστεθούν στο γεγονός ότι στα ΕΠΑΛ φοιτούν, σε μεγάλο βαθμό, μαθητές φτωχών
– λαϊκών οικογενειών, που δε διαθέτουν τη στοιχειώδη τεχνική υποδομή, ότι συχνά
η πρόσβαση στο διαδίκτυο γίνεται με μεγάλη γεωγραφική διαφοροποίηση στο σήμα
και στις ταχύτητες (ιδιαίτερα στα επαρχιακά ΕΠΑΛ), καθώς και ότι ένας
σημαντικός αριθμός μαθητών εργάζεται τις απογευματινές ώρες (στα εσπερινά ΕΠΑΛ,
αυτό γίνεται τις πρωινές ώρες). Επίσης κάποιοι μαθητές υφίστανται τις συνέπειες
των απολύσεων και των άλλων αντεργατικών μέτρων που παίρνει η εργοδοσία.
Η σημερινή
κατάσταση λέει πως, για τα μαθήματα που μπορούν να γίνουν επαναλήψεις μέσω
διαδικτύου, δεν υπάρχει ολοκληρωμένη - κεντρική παρέμβαση από πλευράς του
Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του. Έτσι, μέχρις στιγμής, δεν έχει
συγκεντρωθεί με κρατική ευθύνη, επιλεγεί και αναρτηθεί ένα πλήθος εργαλείων και
υλικού που αφορούν α) την εποπτεία (πχ. βίντεο για το πώς πραγματοποιείται μια
εργαστηριακή δραστηριότητα, εικονικά εργαστήρια, προγράμματα προσομοίωσης), β)
την εξάσκηση των μαθητών σε επίπεδο προσωπικού υπολογιστή (πχ. δωρεάν
προγράμματα, προγράμματα ελεύθερου λογισμικού) και γ) την εξάσκηση μέσω βάσεων
δεδομένων, σε προγράμματα που απαιτούν μεγάλες αποθηκευτικές δυνατότητες.
Αντίθετα, γίνονται υπομνήσεις στους εκπαιδευτικούς να διαμορφώσουν το δικό τους
υλικό για τα εργαστήρια, βρίσκοντας «ατομικούς» δρόμους «παράκαμψης» ζητημάτων,
όπως τα πνευματικά δικαιώματα των εταιριών πάνω σε εξειδικευμένα προγράμματα
που διδάσκονται οι μαθητές.
Η παραπάνω
κατάσταση οξύνει την ανισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση, υποβαθμίζει
περαιτέρω τα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ και ανοίγει δρόμους παρέμβασης στα
σχολεία από ιδιωτικές εταιρίες, μέσω χορηγιών ή άλλων τρόπων.
Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε:
·
Να γίνουν οι αναγκαίες ρυθμίσεις, με ευθύνη του
Υπουργείου Παιδείας, για τη συγκέντρωση, επιλογή και ανάρτηση των προσφορότερων
εργαλείων και εκπαιδευτικού υλικού, ανά τομέα, ειδικότητα και μάθημα, όσον
αφορά την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων των ΕΠΑΛ.
·
Να διασφαλιστεί η – όσο το δυνατόν πιο ισότιμη –
πρόσβαση των μαθητών των ΕΠΑΛ στα εξ’ αποστάσεως εργαστηριακά μαθήματα, με
δωρεάν παροχή από το κράτος όλων των απαιτούμενων τεχνικών μέσων (πχ.
υπολογιστών, γρήγορου διαδικτύου).
·
Να διασφαλιστεί πως τα ωράρια της εξ’ αποστάσεως
διδασκαλίας στα ΕΠΑΛ δε θα ξεπερνούν εκείνα του κανονικού σχολικού ωραρίου.
·
Να διασφαλιστεί, για όλους τους μαθητές, ο
δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εξ’ αποστάσεως εργαστηριακής εκπαίδευσης.
Οι Βουλευτές
Δελής
Γιάννης
Καραθανασόπουλος
Νίκος
Κατσώτης
Χρήστος
Μανωλάκου
Διαμάντω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου