Σάββατο 21 Μαΐου 2016

Καθυστερήσεις στην αδειοδότηση υδατοδρομίων


ΕΡΩΤΗΣΗ του βουλευτή Χαλκιδικής της Ν.Δ. Γεωργίου Βαγιωνά και άλλων βουλευτών
Προς :
Τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Θεόδωρο Δρίτσα


Ένα ακόμα επενδυτικό «ναυάγιο» παρακολουθεί απαθής η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Πρόκειται για αυτό της δραστηριοποίησης των υδροπλάνων, τα οποία παραμένουν καθηλωμένα, εξαιτίας των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων εξέτασης των αιτήσεων αδειοδότησής τους αποτελώντας, ουσιαστικά, μία ακόμα περίπτωση παρεμπόδισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. 
Μετά την ψήφιση του Ν. 4146/2013, ακολούθησαν διευκρινιστικές αποφάσεις και η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2014, διαμορφώνοντας το νομοθετικό πλαίσιο ίδρυσης υδατοδρομίων. Εντούτοις μέχρι σήμερα το επίτευγμά σας είναι ότι καταφέρατε νααδειοδοτήσετε μόνο ένα υδατοδρόμιο σε ολόκληρη την Ελλάδα, η οποία εκδόθηκε τέλη του 2014 στο λιμάνι της  Κέρκυρας, ενώ εκκρεμεί ακόμα μεγάλος αριθμός αιτήσεων.
Δυστυχώς, για μία ακόμα φορά γινόμαστε θεατές της ανικανότητας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να αντιμετωπίσει τα διαδικαστικά ζητήματα που προκύπτουν  και να εφαρμόσει την πρόβλεψη του νόμου για την έγκριση των τεχνικών φακέλων αδειοδοτήσεων υδατοδρομίων εντός 65 ημερών,  προκειμένου να αξιοποιήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί. 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και η χωροθέτηση υδατοδρομίων στην Εύβοια (Χαλκίδα, Αιδηψό, Κάρυστο, Κύμη), τον Βόλο και τις Σποράδες, η λειτουργία των οποίων θα συμβάλλει στη δημιουργία μιας σημαντικής αναπτυξιακής προοπτικής στο κεντρικότερο γεωγραφικά τμήμα της χώρας, καθώς με τα υδροπλάνα θα διευκολυνθούν οι μετακινήσεις και κυρίως θα ενισχυθεί ένας βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, ο τουρισμός, επιφέροντας  πολλαπλά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Γιατί μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο ένα υδατοδρόμιο;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των υδατοδρομίων, προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν σημαντικά επενδυτικά σχέδια;
  3. Ποια είναι τα προς αδειοδότηση υδατοδρόμια που περιλαμβάνονται στον κατάλογο του πανελλαδικού δικτύου;
  4. Ποια η σκοπιμότητα εκπόνησης ενός νέου νομικού πλαισίου από τη στιγμή που μπορεί να αξιοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο του Ν. 4146/2013



Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Δεν υπάρχουν σχόλια: