Σάββατο 29 Απριλίου 2017

Πολυδούρη και Καβάφης έφυγαν σαν σήμερα 29 τ΄Απρίλη

Σαν σήμερα 29 τ΄Απρίλη έφυγαν από τη ζωή δυο σπουδαίοι ποιητές μας.

Η Μαρία Πολυδούρη το 1930. Μάλιστα στο ποίημά της που παραθέτουμε είχε προβλέψει πως θα πέθαινε μια "αυγούλα μελαγχολική του Απρίλη) 

και
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης το 1933

Αρκετοί συνθέτες μας μελοποίησαν ποιήματά τους

Θα πεθάνω μιαν αυγούλα μελαγχολική του Απρίλη, (Μαρία Πολυδούρη)
Θα πεθάνω μιαν αυγούλα μελαγχολική του Απρίλη,
όταν αντικρύ θανοίγη μέσ' στη γάστρα μου δειλά
ένα ρόδο – μια ζωούλα. Και θα μου κλειστούν τα χείλη
και θα μου κλειστούν τα μάτια μοναχά τους σιωπηλά.

Θα πεθάνω μιαν αυγούλα θλιβερή σαν την ζωή μου,
που η δροσιά της, κόμποι δάκρι θα κυλάη πονετικό
στο άγιο χώμα που με ρόδα θα στολίζη τη γιορτή μου,
στο άγιο χώμα που θα μου είνε κρεβατάκι νεκρικό.

Όσα αγάπησα στα χρόνια της ζωής μου θα σκορπίσουν
και θαφανιστούν μακριά μου, σύννεφα καλοκαιριού.
Όσα μ' αγάπησαν μόνο θάρθουν να με χαιρετίσουν
και χλωμά θα με φιλάνε σαν αχτίδες φεγγαριού.

Θα πεθάνω μιαν αυγούλα μελαγχολική του Απρίλη.
Η στερνή πνοή μου θάρθη να στο πη και τότε πια,
όση σου απομένει αγάπη, θάναι σα θαμπό καντύλι
- φτωχή θύμηση στου τάφου μου την απολησμονιά.



Όσο μπορείς (Κωνσταντίνος Καβάφης)

Κι αν δεν μπορής να κάμης την ζωή σου όπως την θέλεις,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
όσο μπορείς: μην την εξευτελίζης
μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου,
μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες.
Μην την εξευτελίζης πηαίνοντάς την,
γυρίζοντας συχνά κ’ εκθέτοντάς την
στων σχέσεων και των συναναστροφών
την καθημερινήν ανοησία-
ώσπου να γίνη σα μια ξένη φορτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια: