Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016

Και νέον έτος αριθμεί.....


Γυρίζω πίσω τον χρόνο. Και έρχονται στο νου μου – πάντα έρχονται τέτοια μέρα- τα κάλαντα που μου έμαθε ο παππούς μου. Κάλαντα διαφορετικά από τα άλλα, που άκουγα από τα άλλα παιδιά. Κάλαντα που λέγαμε ανήμερα, αμέσως μετά την εκκλησία, και που συνήθως πηγαίναμε σε συγγενικά και φιλικά σπίτια.  Με μια σούβλα στο χέρι, που όταν είμασταν πολύ μικροί μας την έκανε ο μπαμπάς ή ο παππούς και όταν ξιτναζόμασταν λΙγάκι την κάναμε μόνοι μας κυρίως από ξύλο ελιάς και με σκούφο μέχρι τα αυτιά, πλεγμένο από τη μάνα μας ή την γιαγιά μας,  Κάπου μισό μέτρο με μια διχάλα περίπου στο κάτω μέρος για να κρατιέται ο παστό ή το λουκάνικο, κανά μανταρίνι ή πορτοκάλι που κυρίως μας δίνανε. Ο παππούς ή ο θείος εεεε μας έδινε κανά πεντακοσάρικο ή χιλιάρικο – αργότερα κόψανε τα μηδενικά και έγιναν μισή και μία δραχμή- για να πάρουμε καμιά αραντεβού καραμέλα.
Και τα κάλαντα που λέγαμε μαζί με τον αδελφό μου, μέχρι που τρανέψαμε ήταν το «Και νέον έτος αριθμεί και του Χριστού περιτομή και η μνήμη του μεγάλου ιεράρχου Βασιλείου…..»
Κάλαντα που στο διάβα του χρόνου τις επόμενες στροφές τις είχα ξεχάσει. Και μου τις έφερε στη μνήμη ένα CD του πολιτιστικού συλλόγου Βραστάμων που ήρθε στα χέρια και που έπεζα  στις πολύωρες πρωτοχρονιάτικες εκπομπές  που έκανα  για 10  χρόνια  στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Πολυγύρου  υποδεχόμενος  μαζί με τους ακροατές   τον νέο χρόνο, μέχρι που η Δημοτική αρχή του Ζωγράφου με ….απέλυσε.
Ψάχνοντας στο ίντερνετ βρήκα διάφορες εκτελέσεις.
Ας υποδεχτούμε λοιπόν τον νέο χρόνο μια εκτέλεση από παιδική εκκλησιαστική χορωδία


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΣΜΑΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: