Δ
Στα 101.324.850,36 ευρώ ανέρχονται οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές των ναυτιλιακών εταιρειών προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ), σύμφωνα με στοιχεία που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας, Πάνος Σκουρλέτης, ύστερα από αίτημα βουλευτών του ΚΚΕ.

Οπως σημειώνεται στην απάντηση του υπουργού, τα «πλοία εσωτερικού» οφείλουν 35.898.484,79 ευρώ, τα ποντοπόρα πλοία 17.935.365,75 ευρώ, ενώ από το Κεφάλαιο Αλληλασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ) το ποσό οφειλής είναι 47.490.999,82 ευρώ. Οπως διευκρινίζει το υπουργείο, τα παραπάνω ποσά «αφορούν σχεδόν στο σύνολό τους σε πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας (ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας) και σε οφειλές ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατικών Οχημάτων) προ του 2011, οπότε και καταργήθηκε».
Σε ό,τι αφορά το είδος των οφειλών, σ' αυτές συμπεριλαμβάνονται «οι αναλογούσες εισφορές προς το ΝΑΤ, το ΚΑΑΝ (Κεφάλαιο Ανεργίας Ασθενείας Ναυτικών), το ΤΠΕΝ (Ταμείο Πρόνοιας Εμπορικού Ναυτικού) και το ΚΕΑΝ (Κλάδος Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών)».
Αμέσως παρακάτω, όμως, ο υπουργείο αναλαμβάνει απροκάλυπτα να δώσει άλλοθι στις ναυτιλιακές για τα χρέη τους προς το ΝΑΤ, αναφέροντας ότι «τα ανωτέρω ποσά είναι τα αρχικώς βεβαιωθέντα, καθότι είναι σε εξέλιξη διακανονισμοί αρκετών οφειλών με το ΝΑΤ και λαμβάνουν χώρα καταβολές στις ΔΟΥ (εφάπαξ ή δυνάμει ρυθμίσεων), για τις οποίες το Ταμείο ενημερώνεται σταδιακά».
Υπενθυμίζεται ότι η Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων από τους βουλευτές του ΚΚΕ για τα χρέη των εφοπλιστών απευθύνονται και σε δύο ακόμη υπουργούς (Οικονομίας και Οικονομικών), χωρίς προς το παρόν να έχει δοθεί απάντηση.
Οπως καταγγελλόταν στην αίτηση, οι εφοπλιστές, με αντιλαϊκούς νόμους που έχουν ψηφιστεί, απολαμβάνουν, μεταξύ άλλων, 56 προκλητικές φοροαπαλλαγές και οι φορολογικές υποχρεώσεις τους εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας των πλοίων, με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και κέρδη τους.