Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Μπελογιάννη

Ο Νίκος Μπελογιάννης, μέλος της ΚΕ του γεννήθηκε σαν σήμερα (22/12/1915). Τον εκτέλεσε(*) το αστικό μετεμφυλιοπολεμικό κράτος. Με ένα κόκκινο γαρίφαλο στο χέρι και οπλισμένος με τη δύναμη και την αξιοπρέπεια του λαϊκού αγωνιστή, μέλους του ΚΚΕ, βάδισε αλύγιστος το δρόμο της υπέρτατης θυσίας:
«Η ζωή μου», τόνισε ο ίδιος, «συνδέεται με την Ιστορία του ΚΚΕ και τη δράση του. Δεκάδες φορές μπήκε μπροστά μου το δίλημμα: Να ζω προδίδοντας τις πεποιθήσεις μου, την ιδεολογία μου, είτε να πεθάνω, παραμένοντας πιστός σ' αυτές. Πάντοτε προτίμησα το δεύτερο δρόμο και σήμερα τον ξαναδιαλέγω».

Διαβάστε  ΕΔΩ την απολογία του στο στρατοδικείο

(*) Πότε δεν γίνονταν εκτελέσεις Κυριακή και πριν την ανατολή του ήλιου, Τις κάνανε, μάλλον, μη τυχόν και το πρωί τους δοθεί χάρις μετά την παγκόσμια κατακραυγή και την παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σπυρίδωνα ο οποίος είχε δηλώσει: «Έχω συγκλονιστεί από το ηθικό μεγαλείο του Μπελογιάννη. Το θεωρώ ανώτερο και από των πρώτων χριστιανών, γιατί ο Μπελογιάννης δεν πιστεύει ότι υπάρχει μέλλουσα ζωή».
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: